1 Nisan 2013

Kuzey Nasıl Uyuyor


Hamileliğin son zamanlarında epey kafa yorduğum konu; bir bebek (benim için son çare bile olmayan) ayakta sallanmadan nasıl uyutulur?
Bir çok yöntem var:Bilinen en etkili iki yöntemden biri bebeği kendi halinde (ağlatarak) uyutmak bir diğeri müzikle uyutmak.İkinci yöntem kulağa ne güzel geliyor.Hayali bile çok güzel.Bebişin altı kuru,karnı tok,hadi şimdi uyusun hoop müzik açalım uyudu bile :)) Yok canım işte o kadar kolay değil o işler.Ben bile uyuyamıyorum bazen kendi kendime.9 ay boyunca karnımın içinde beşikte misali sallanan ufaklık nasıl uyusun?
Ne yazık ki ilk günler emzirmek için uyandırmak, sonraki günler emzirdikten sonra uyutmak için olağanüstü çaba vermek gerekiyor.Biz Kuzeyi ilk günler her gece en geç 3 saatte bir emzirmek için gece uykusundan uyandırıyorduk.Bu böyle yaklaşık 15 gün devam etti.Yalnız çoğunlukla uykusundan uyanan miniği emzirip tekrar uykuya teslim etmek çok zorlayıcı olabiliyor.Ağırlığı çok fazla olmadığı için gecenin bir yarısı oğlanı kucakta pışpışlamak o zamanlar tek çare gibi gözüküyordu.Gece 2 saatte bir emzirince yenidoğan bebiş aynı rutini gündüzde istiyor,tek rahat hissettiği ve en güvenilir yer olan anne kucağı devamlı olmak istediği tek yer.
Ben hep şu sorunun cevabının peşinde koştum; Oğlanı ayakta sallamadan nasıl uyuturum?.Dediğim gibi ilk zamanlar hafif olduğu için kucakta pışpışlanarak uyuma,yalnız yatağa konduğu an başa sarma...Gündüz Allah ne verdiyse modu.Akşamsa ben diyim 22:30 siz diyin 23:00 gibi Kuzey müzik eşliğinde kendi kendine uyuma sınavı vermeye başladı.Çok geç değilmi? Aynen yani hani bana dinlenmek için zaman.Bu müzik olayı şimdilik pek tutmadı.
Kuzey 1,5-2 aylık olduğu zaman evde,arabada,uykuda arka fonda çalan müziğe aşina oldu.Ve ben bir rutin oluşturma konusunda kolları sıvadım.
Uyku Yardımcılarım:Emzik,penye bir battaniye(kundak için) ve anane elinden çıkmış uyku için özel yapım göz kapama tülbenti.Hımm bide iphone-ipad halihazırda ne varsa (tabii kapalı modda)...
Öncelikle bir rutin oluşturmak;Gündüz Aktivite,beslenme,uyku şeklinde... Akşamları ise karnı çok doymayacak kadar emzirme, banyo,banyo sonrası masaj yada oyun, emzirme, uyku... Uyku düzeni oluşturmak için her gün banyo çok önemli.Ve en geç 20:00 de yatakta olunacak.Yani olay Kuzey'in uyku düzenini saat 20:00 de sabitlemek.
Gece uykuya nasıl geçiyoruz? Ben çocuğumu öyle çatlatana kadar ağlatamam yada kendi halinde yatağa koyup saatlerce uykuya dalmasını bekleyemem.O'na uykuya dalması için yardım etmem gerekiyor diyorsanız yarım kundak yapmak gerçekten çok işe yarıyor.Çünkü bebek elleri açıkken uykuya dalmakta zorlanıyor,daldıktan sonrada yine elleriyle kendi kendini uyandırıyor.
Kuzeyi akşamları çoğunlukla yarım kundak yaparak ve Mozart dinleterek uyutuyorum,derin uykuya dalınca kundağı açıyorum.O kadar alıştıki müziği erken alınca uyanıyor.Bu arada nasıl kundak yapacağınızı bilmiyorsanız Youtube'ta videolar var.
                    İlk zamanlar gerçekten çok zor ama merak etmeyin hepsi geçecek.Siz bebeğe değil bebek sizin düzeninize uyacak.Uyuturken siz onunla değil o sizinle uğraşacak.Bana göre annelik tamamen içgüdüsel.Bir zaman sonra bakmışsınız ki sanki 10 çocuk büyütmüş gibi kendinize güveniniz gelmiş :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...