19 Eylül 2015

Tuvalet Eğitimine Başlıyoruz



Mart 2015

Tuvalet eğitimi vermek annelerin gözünü korkutan bir süreç. Nereden mi bilmiyorum?Kendimden...Hazır bez kullandığımız süre zarfında sanki çocuğu bezlemek daha kolaymış gibi geliyor.Çiş yaptı değiştir,kaka yaptı değiştir.Poposu yanmasın aman zamanını kaçırma.Ne kadar hızlı davranırsan davran o popo mutlaka ara sıra pişer.Dışarı çıkarken bezler,ıslak mendiller,pişik kremi,alt açma matı,yedek kıyafetleri sığdırmak için yanımızda taşıdığımız o kocaman çantalar.Haa tabii birde bebeğin altını değiştirebilmek için temiz bir yer bulabilmek.Kimi zaman o pis ve küçücük  tuvaletlerin içine konulmuş duvara monte alt değiştirme aparatları.Zordur evet çok zor. Yalnız vakti geldiğinde artık tuvalet eğitimini almaya hazır olan çocuğu bezlemeye devam etmek siz karar verdiğinizde direnç göstermesine neden oluyor.Belki çevrenizde bir yerlerde dört yaşına gelmiş altı bezlenen ve bu durumdan mutsuz olan çocuklar görmüşsünüzdür.

Biz bezi çoktan attık ve cesaret vermesi adına notlar alarak bu postu yazdım.

1.GÜN:Cuma...Bugün okul yok.Bir kaç gündür yoğunlaştım tuvalet eğitimi konusuna.Tam cesaretlenmek üzereydim ki, okuldaki öğretmenimiz biraz daha beklememizi söyledi.Cesaretim kırılmıştı zaman konusunda.O gün sabah uyandık,okul yoktu.Kuzey'in geceden kalma bezini değiştirdim.Sonrasında birlikte kahvaltı yaptık.Kahvaltı sonrası biraz tv açtım O'na.Bende karşındaki koltuğa oturmuş O'nu izliyordum.Birden yanıma koştu ve bezden rahatsız olduğu anlatmaya çalıştı.Bezin bağlama kısımları rahatsız ediyordu sanırım.Pijamasını indirdim ve bezini biraz gevşettim.Sonra kendi kendime kısa bir süre düşündüm.Neyi bekliyordum yada bekleyecektim?!?Bezden rahatsız olan ve çıkarmak isteyen çocuğuma neden hala ısrarla bez bağlamaya devam edecektim?
Bundan bir iki gün öncede annemle fikir teatisi yapmıştık.Aslında birazda o cesaretlendirmişti beni.
-Neden öğretmiyorsun hala.Yazı bekleme,gerek yok diyordu.
Kuzey o sabah bezden iyice rahatsız olmuştu.Bende bir çıkaralım bakalım,başlayalım dedim içimden ve bezi çıkardık o sabah.İlk gün O'na daha önce aldığım minik ikea oturağına oturması için çabaladım.Oraya oturması ilk adım.Oturtmayı başardıktan sonraki adımsa çiş yapmayı sağlamak.Yani bana en zor görününen ikinci adımdı.Tabii oturmak istemedi önce.Denedim sürekli denedim.Oturmuyor.En sevdiği şey kinder sürpriz yumurtalarının içini açıp oyuncağına bakmaktı.Oturmaya ikna etmek için bir tane verdim.Kabul etti oturağa oturdu.Yumurtayı açtık ve içindeki oyuncağı çıkardık.Sonra ''bezi çıkarmak istiyorsan çişini artık buraya yapmalısın'' diye anlattım.İlk gün birinci adımı atlattık ama oraya çiş yaptıramadım.Gece uyudu ve ben alıştırma külodunu giydirip yatırdım.

2.GÜN:Cumartesi..Sabah kalktığından kupkuruydu,şaşırdım (genelde bezi kocaman uyanırdı).Tuvalete koştuk ve çişini oturağına yaptı :) Sevinçten ne yapacağımı bilemedim çünkü gerçekten en önemli şey oraya çiş yapıldığını anlamasıydı.Tabii alkış,öpücükler,aferinler ve çişi klozete döküp -güle güle çiş demeler Kuzey'e eğlenceli geldi.Sonra yine bir kinder yumurtası açtık ve içindeki oyuncağa baktık.Gün içinde bir kaç defa kaza yaptık,bazen tuvalete koşarken kaçırık yaptık.Yatana kadar çiş var mı? diye sormaktan ben bile kendimden sıkılmıştım.Bütün bir günü evde geçirdik.

3.GÜN:Pazar.Sabah uyandığında yine altı kuru kalkmıştı.O sabahta oturağına çişini yaptı.Bugünde dünkü gibi çiş yapmayı abartmadan eğlenceli hale getirmeye çalıştım.Ve her seferinde mutlaka tuvalete gittik.Asla evin içinde herhangi bir yere oturak taşımadım.Ve oturağı satın alırken her türlü abartıdan uzak en sade şekilde olanını seçtim.Bu işi bir kerede bitirmek istediğim için hiç bir evresini olay haline getirmek istemedim.

4.GÜN:Alıştırma külodunu giydirip, çantasına bir kaç yedek kıyafet ve bir kaç yedek alıştırma külodu koyarak okula gönderdim.Öğretmenine tuvalet eğitimine başladığımızı ve bana destek olmalarını istediğim bir mesajda gönderdim.Öğleye doğru okulumuzdan psikoloğumuz aradı ve Kuzey'i almak için biraz erken gelmemi rica etti.Tuvalet eğitimiyle ilgili bilgiler verdi ve neyi nasıl yapmamız gerektiğini anlattı.Aslına bende okulla birlikte bu işi nasıl götüreceğimi bilmiyordum,böylece gereksiz bir tereddüt yaşadağımı anladım. Konuşmanın sonunda kendimi çok daha iyi hissetmiştim.O gün Kuzey okulda çiş yapmak istememiş ve ben gittiğimde de yaptıramadım.Eve kadar tuttu.
Aldığım notlar:
Gece veya gün içinde dışarı çıkarken asla bez yok,
Alıştırma külotu kullanılmayacak,
Her gün çizelgeye not alınacak.
İki hafta sonra durum değerlendirmesi..

 Eve geldiğimizde Kuzey benim yönlendirmemle tuvalete gitti.Yine bir yada iki defa kaza oldu.Ama ben gayet sakin davrandım ve güzelce anlattım.Oturmak istemediği zaman baskı yapmadım.O gün kaçırık yaptığında hemen rahatsız oldu -''anne bak, anne bak'', dedi ve üstünü değiştirmemi istedi.Özellikle bir kaç dakika bekledim ve hemen değiştirmedim,ıslaklıktan rahatsızlık duyup  haber vermeyi öğrenebilsin ...

Dışarı çıktığımızda durum evdekinden biraz daha zor oldu.İster istemez stres yaşadım.Bazen anne çiş dedi tuvalete koştuk, kimi zaman yanlış alarmdı, kimi zaman dışarıda yapmak istemedi,kimi zaman oyuna daldı...Bir kaç tane yedek kıyafetle gezerek tedbiri elden hiç bırakmadım.

On gün içinde eğitimimizi bitirdik.Şimdi bezden kurtulduğumuz için hem ben hem Kuzey çok mutlu.
Eğitim sürecimize Kuzey'in okuldaki öğretmenleri de destek verdi.

Bu arada bende çevremden yaz aylarında daha kolay olur diyenleri çok duymuştum.Eğer çocuğunuz buna hazırsa hiç beklemeyin,hemen öğretin.Beklediğiniz her gün işiniz daha da zorlaşacak.


Bütün annelere ,bu süreçte kolaylıklar dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...