17 Mayıs 2013

Ek Gıdaya Geçiş

             

 Kzy 6 aylık oldu bile...Derken nerdeyse 15 gündür bugünün stresi beni sarmış durumdaydı.Malum 6. ay aşıları vardı ve artık doktorumuzla ek gıda hakkında konuşma zamanı gelmişti.
Doktorun odasına girdiğimizde keyfi yerinde olan oğlum, daha muayene başlayınca ağlamaya başladı ve aşılar yapılırken doğal olarak çığlığı bastı.Babası başında dört dönerken ben koltukta dişlerimi sıkıyordum.
Bugün daha zor geçeceğini sanıyordum neyse ki az bir mızmızlanma dışında kayda değer bir şey olmadı.
                Doktorumuz ek gıda konusunda çok detaya girmeden bir kaç bilgi verdi ve elimize bir liste tutuşturdu.Listede bazı genel bilgiler var.Son 1 aydır ek gıdayla ilgili fırsat buldukça bilgi toplamaya çalıştım.Bazı önemli notlar aldım.
-Tuz,şeker,baharat yok
-Pirinç unu,bebe bisküvisi,meyve suyu yok
-Çay kesinlikle yok (demir eksikliği yapar)
-Yedirirken zorlama,oyun,tv,hokkabazlık vs. yok (bu madde favorim)

Yoğurdu evde mayalamak en güzeli.Bunun için anne sütüne en yakın süt keçi sütüymüş.Biraz araştırdıktan sonra keçi sütüyle ilgili A.O.Ç. 'nin Göztepe Parkının oralarda bir yerlerde yer açtığını öğrendim.
Keçi sütü üreten bi iki marka daha buldum.Macrolarda ve bazı Migros şubelerinde varmış ama henüz bakamadım.
Ek gıdaya geçişi biraz ağırdan almaya karar verdim.İlk kez dün sebze çorbası yaptım.Kuzey bir damlasını bile yutmadı,ilk başta elimde kaşığı görünce heyecanlandı,tadına bakınca yüzünü buruşturdu.Bir kaç defa teklif ettim ama ısrar etmedim.Bugünde denemedik.Yarın anne sütüyle tatlandırarak yeniden deneyeceğim.

İlk Sebze Çorbası Tarifimiz:
1 küçük boy havuç
1 küçük boy patates
1,5 bardak su
20-30 cc anne sütü
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
Havuç ve patatesi soyduktan sonra güzelce yıkıyoruz.Tencereye iki bardak su koyuyoruz ve buharda pişirici aparatla sebzeleri haşlıyoruz.Haşlanan sebzeleri blendırdan geçiriyoruz.Zeytinyağını ve anne sütünü ekleyip karıştırıyoruz.
Bu tarifle, 1 kase kadar çorba elde ettim.Kuzey ilk denemede içmediği için artan çorbayı cam kavanoza ikiye bölerek dolaba kaldırdım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...