25 Temmuz 2013

8. ay

Benim  minik bebeğim 8. ayını doldurdu.


Ben bu şaşkınlığı her ay yaşıyorum.Bu minik adamın gün be gün gözümüzün önünde hayatı nasılda istekle öğrendiğine tanık olmak! Ne muhteşem...
Diş çıkarması,sürünerek ilerlemesi,emekleme provaları,ellerinden destek alarak dizlerinin üzerinde kalkması,kendi kendine oturmaya başlaması,..
her gün yeni bir gelişme..her gün yeni bir mutluluk...


Kuzey, genelde sabahları benden önce uyanıyor ve sonra emzirme faslı başlıyor.Birlikte kahvaltı yapıyoruz.Sonra babasını yolculuyoruz ve biz birlikte oyun oynuyoruz.Uyku sinyalleri gelince birlikte uyuyoruz.
Bu ay üst dişleri patladı ve dün üst dişinin yanındaki dişlerinde patladığını gördüm.
Dokunduğu her şeyi ilk önce ağzına götürmesi ve ısırması bundan olabilir.Dişler çıktığından beri emzirmek benim için korkutucu olmaya başladı.


O minicik boyuyla insanlarla hemen iletişim kuruyor.Kendine has komik bir tarzı var.Konuşulanlara kendi dilinde cevap veriyor.Herkes için her zaman kocaman gülümsemesi var beyefendinin.
Biri o'nu kucağına almak istediğinde başını omuzlarıma yaslıyor yada başkasının kucağındaysa ''Anne,al beni'' der gibi kollarını uzatıyor yada ağlıyor.
Bazı hareketleri babasını da ve beni de çok güldürüyor.Bir şeyi istemek için kendini titretmesi mesela.
Emekleme provaları çoktan başladı ve son iki gündür kendi kendine oturabiliyor.
Bir yerleri karıştırmak,çekmek,atmak favori oyunları.
Tabii telefonları,ipadi,kumandaları elinden kurtarmak çok zor.
Bugün koltuktan tutunarak kendi kendine ayağa bile kalktı.
Hala geceleri bir kaç defa uyanıyor.
Bu ay doktor kontrolümüz yoktu.


Kuzeyin en sevdiği şey kesinlikle su.Bu ay ve geçen ay denize girebildik.Havalar sıcak olduğu için bazen günde 3 defa duşa girdiği bile oluyor.Yazın en sevdiğim yanı bu.
Ek gıdalara gelince;yemek yemeye alıştı.Ama hala kahvaltıyla arası yok.Bunu çok fazla takıntı haline getirmiyoruz.Bazen çorbasını içiyor bazen bir iki kaşık alıp bırakıyor.Yoğurda hiç bir zaman hayır demiyor.Hatta konu yoğurt olunca kaşığın tabağa gidip ağzına girme mesafesine bile ağlıyor :)



Bir kaç ay öncesinin fotoğraflarına bakınca zamanın çabuk geçtiğini farkediyorum.
Seneler,seneler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...