11 Eylül 2013

9. Ay



               Zamanı yakalayıp biraz daha yavaşlatmak, hatta bazen bu anları dondurup biraz daha ağırdan almak istiyorum.Kuzey'inde hareketlenmesiyle sanki daha bir hızlandı günler...Daha yeni göğsümde uyuyakalan bu minik adam şimdi kocaman kahkahalarıyla evimizi dolduruyor.İki ay ara verdikten sonra bu ay doktor kontrolümüz vardı.Kuzey pek bir mızmızlandı.Sağ üstte bir arka diş çıkmak üzereymiş.Son zamanlarda artan salya sorunu bu yüzdenmiş.Doktorun tavsiyesiyle bu ay sağlık ocağında kızamık aşısı yaptırdık.Sevmiyorum hiç bu aşı olayını.Neyse ki korktuğum kadar bir zorluğu olmadı.
Kuzey komando misali yerde sürünmekten dizlerinin üzerinde emeklemeye terfi etti.Kendini yukarı çekerek eşyalara tırmanmaya başladı ve böylece ufak tefek kazalara da ''merhaba'' dedik.Kuzey'in evdeki her şeyi tarama merakıyla birlikte benim içinde zor günler başlamış oldu.Yinede bu koşturmayı seviyorum.


Bu yaz haziran ayında denize girmeye başladık ve hâlâ tatil modundan çıkamadık.Bu sayede Kuzey'in bir bebeğin hiç olmayacak kadar çok denizde çekilmiş fotoğrafı oldu.İlk defa bu yaz çoğunlukla yanlız yüzdüm.Babamız, Kuzey'e baktı ben hoop denize.
İstanbul'da olduğumuz günlerde hemen hemen her gün dışarı çıktık.Parka gittik,yürüyüş yaptık ve salıncakta sallanan Kuzey'i mutlulukla izledik.



Geçen ay Kuzeyin dizlerinin üstünde emeklemeye başlamasıyla birlikte bizim için hareketli günler başladı.Özellikle benim için.Oturması,kalkması,düşmesi,tutunması derken her gün koşturmaca içinde geçiyor.
Bu tatlı anları biraz daha ağırdan almak mümkün olabilseydi keşke.
Bu ay neredeyse her gün diyebilirim denize girdik.Kuzey denizi,suyu sevdi.Bu vesileyle akşamları da güzel uyudu.
Gece uykuları düzene girdi derken artık bazen belli bir saatte emmek için uyanıyor ve bir daha uykuya geçmek istemiyor.Yaklaşık bir saat benim uyutma Kuzey'in uyumama inatlaşmasından sonra pes eden taraf genellikle ben oluyorum.Bazen ben bazen babamız bazende ikimiz birden gecenin bir yarısı Kuzeyle oyun oynuyoruz.Neyse ki öğlen uykularında bir kaç saat beraber uyuyabiliyoruz.En azından benim gibi uyku delisi biri için bu bile büyük şans.Bütün bunların dışında bu ay ara ara Şile'deydik.Neredeyse 15 günden fazla kaldık diyebilirim.Hava güzelse mutlaka o günü değerlendirmeye çalıştım ve Kuzey Eylül ayında bile denize girdi. Deniz çok güzeldi bende bol bol yüzdüm.Benim için çok değerli anlardı gerçekten.Bu sene tatil anlayışım Kuzeyle birlikte farklı bir boyut kazandı.Her şey hatta bütün düzenimiz O'nun uyku saatlerine ve keyfine göre ayarlanıyor.
Tutunarak ayağa kalkmak,dolap kapaklarını açıp kapatmak,mutfağa gidip çekmece kulplarına tutunarak dolaplara tırmanmak gibi marifetler geliştirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...