21 Eylül 2013

Mercimekli Bebek Çorbası



Kuzeyi yalnızca emzirdiğim o günlerde ek gıda meselesi bana çok uzak geliyordu. Taki 6. ay kontrolünde doktorumuz ek gıdalardan bahsedinceye kadar.Yine hiç acele etmedim ve bu ek gıda meselesini biraz ağırdan almaya karar verdim.
Annelik bir sürü şeyi aynı anda yapmak ve düşünmek demek değilmi?.Elimdeki patatesin kabuklarını soyarken kafamdan geçen bi dünya şey.Keşke tertemiz gıdalar olsa,ilaçsız,hormonsuz,gdo'suz.Ne yazık ki mümkün değil artık.
Kuzey için çoğunlukla organik gıda almaya çalışıyorum.Bildiğim ve güvendiğim markaları özellikle tercih ediyorum.
Mercimek,pirinç unu,irmik,pekmez gibi gıda malzemelerini (bildiğim ve güvendiğim markaları özellikle tercih ediyorum) marketten alıyorum.Diğer sebze,meyve,yumurta ihtiyacımızı artık İpek Hanımın Çiftliğinden alıyoruz.Yukarıdaki resimde çiftlikten gelen sebzeler ve bu sebzelerle hazırlanan çorba var.Bu hafta bir fasulye geldi ki hiç sevmeyen kocam bile tadını diline dolamış,hatta bi ara oturmuş fasulyenin tadını konuşuyorduk.

Buda sebze çorbasını gören Kuzey'in suratı :)


Protein deposu etli mercimek çorbası tarifi

Mercimekli Bebek Çorbası

Malzeme Listemiz

2 yemek kaşığı mercimek
1 küçük dilim kuzu eti
1 yemek kaşığı irmik
1 küçük boy soğan
1 orta boy patates
4-5 dal fasulye 
Yarım litre su
Bir tutam maydanoz ve semizotu

Mercimeği yıkıyoruz,patatesi ve soğanı küp küp doğruyoruz.Sırasıyla sebzeleri,eti,mercimeği ve irmiği tencereye ekliyoruz.Üzerine suyu ilave ediyoruz.Sebzeler pişince karıştırıcı ile eziyoruz.Bir çay kaşığı zeytinyağı ile karıştırıyoruz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...