11 Ekim 2013

Mothercare mi Bir Daha Aslaaa

                 Alışveriş yapmayı seviyorum ve bazı kült yerlerim vardır vazgeçemediğim.Anne olduktan sonra da sevdiğim mağazaların bebek bölümlerine uğramadan geçmem ve genelde bir şeyler alırım.Çoğunlukla kendime aldığım ürünler için iade yada değişim yapmam.Ama konu Kuzey olunca ne yazık ki bu hiç sevmediğim can sıkıcı değişim işlemleriyle uğraşmak zorunda kalıyorum.Benim için kaliteli bir mağaza ürün etiketli ve kullanılmamışsa müşterisini üzmeden sorgusuz sualsiz iade yapmalı.Bozuk  yani ayıplı ürünün arkasında durup müşterisinin karşısında mahçup olmalı, haksızken üste çıkmamalı.Ve özellikle bebek ve çocuk bölümlerinde çalışan personelin müşteriye davranış konusunda ayrı bir eğitime tabi tutulması gerektiğine bugün karar verdim.

      Hamileliğimde ve anne olduktan sonra sayısız defa Mothercare mağazasından alışveriş yaptım.Para ödediğim sürece bir sorunla karşılaşmadım.Ne zamanki sattıkları bozuk ürünü iade için kasalarına götürdüm o zaman sadece emrivakiyle satışa odaklanmış bir mağaza personeline sahip olduklarını gördüm.

      Bundan bir hafta önce Kuzey'e Suadiye Mothercare'den bir ayakkabı aldım, akşam saatleriydi.Kasada ödeme yaparken Kuzey çok ağlayınca oynasın diye oradan alelacele bir oyuncak daha aldım.Neyse ödedik,dışarı çıktık,mağazadayken çalışan gerizekalı oyuncak dışarı çıkınca ötmemeye başladı.Mağaza kapandığı için geri götüremedik tabii.Kutusunu bile atmadan faturasıyla birlikte bugün geri götürdüm ve durumu anlattım.
Bi on dakika filan sıramı bekledikten sonra kasiyerle aramızda geçen diyaloğu aynen yazıyorum...
1.kasiyer: İçini açıp pilini değiştirdiniz mi?
Ben: Yeni aldığımız için bozuk herhalde dedik,o yüzden geri getirdik,bakın faturası burada,kutusunu bile atmadım,hepsini olduğu gibi getirdim, iade olsun daha sonra bakarım,bebeğim durmuyor şu an.
1.kasiyer: Evde bi pilini değiştirin yeniden bakın...
Ben: yine çalışmazsa!..
1.Kasiyer: Siz bi değiştirin pilini çalışmazsa yeniden bakarız.
Ben:Beni yormayın lütfen,zaten bebekle gelemiyorum her zaman.Bugün bir fırsat getirdim.
Baktı ki sorunlu müşteri kategorisindeyim, yanındaki arkadaşına attı beni.

2.kasiyer:Burdan bi satın alın isterseniz ben deniyim sizin için...
Ben:Tamam.
Bu arada kasayı kapattı ve elindeki tornavidayla oyuncağı oymaya başladı.
''pili bitmiş bunun'' dedi.
Baktım arkamda bekleyen insanlar gittikçe uzadı, iyice rahatsız oldum ve tabii sinirlerimde gerildi.
''Tamam,neyse o zaman uğraşmayın... pili bittiyse ben hallederim o zaman'' dedim.Kabullendim yani bozuk ta olsa lanet olsun dedim içimden artık sende buradan bir daha bir şey almazsın filan dedim kendi kendime.Annemde Kuzeyle dışarıda beni bekliyor.Neyse ondan sonra ne olduysa pil yerinde temassızlık olduğunu anlayınca nihayet oyuncağın bozuk olduğuna kanaat getirdi.
Birini aradı ve oyuncağı geri almak için onay aldı.Hızlıca gitti oyuncağın aynısını getirdi.Poşete koydu.
Ben:Yalnız ben o oyuncağı istemiyorum o bozuksa buda bozulacak sonuçta...
Kasiyer:Bozuk diye geri alamayız ama..Bekliceksiniz o zaman
Ben:Ne kadar beklicem?!?!
Yarım saat... deediiiii ve benim üzerimde artık o adım adım nasıl sinir bozulur deneyinde başarıya ulaştı.
Ben:Beni neden uğraştırıyorsunuz?Dışarıda bebeğim bekliyor diyorum neden ısrar ediyorsunuz hem bozuk ürün satıyorsunuz hemde özür dileyeceğiniz yerde....
O kasiyerin adı Billur muş..
hala elindeki poşete koymaya çalışarak
''sakin olursanız bi dakka'' filan gibi bir şeyler geveledi.
O 1.kasiyerde hala yani aslında çok güzel oyuncak filan diye beni ikna etmeye çalıştı aklı sıra.

Yani Demsa gibi kurumsal bir firmanın iade ve değişim politikalarında müşterilerine zorluk olsun diye bu tarz bir yol izlemelerine hiç bir anlam veremiyorum.Ayrıca bu mağazanın müşterileri ya annedir ya hamiledir.Yani her türlü kolaylığı sağlayacakları yerde hem bozuk ürün satıp hemde müşterilerine bu şekilde bir muameleyi hak görmelerine ben hiç bir anlam veremedim.Ben mecbur değilim aptal bir oyuncağı sürekli taşımaya.
Gerçekten inanamıyorum.
Bundan alış veriş yapmayı bırakın,kapısından bile geçmem.Bir şeyler alınca iyi güzel sattıkları bozuk ürünü geri verince senden kötüsü yok.
Hem suçlular hemde güçlü.Merkez ofislerini aradım.Onlarda bayram tatilinin rehavetine girmişler şimdiden.Yalandan numaramı aldılar ve aramadılar.
Gerçekten söyleyecek söz bulamıyorum.Pes pes pes


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...