22 Ekim 2013

Muzlu İrmik Maması

Kuzeyin büyümesiyle birlikte öğün sayısı ve miktarı da artmaya başladı.Hevesle meme emmeye de devam ediyor.Bende en besleyici sebzeleri yada meyveleri biraraya getirerek lezzetli öğünler hazırlamaya çalışıyorum.
.Genelde akşam üstü yada uykudan 1-2 saat önce yoğurt yediriyorum.Yoğurt mayalayamadığım zamanlar farklı alternatifler yaratıyoruz.
Şimdi tarifini vereceğim Kuzeyin en sevdiği akşam öğünlerinden bir mama.


Muzlu İrmik Maması


Malzemeler:
Yarım muz veya elma veya armut (organik)
2 tatlı kaşığı organik irmik yada organik pirinç unu
1 tatlı kaşığı ezilmiş ceviz ve badem karışımı
tarçın

Hazırlanışı:
irmiği yarım bardak suda muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişiriyoruz.bir iki dakika kaynadıktan sonra ocaktan alıyoruz.İçine cam rendeden geçirerek ezdiğimiz meyveyi ve ceviz-badem karışımını ekliyoruz.Tarçını da serpiyoruz.Karıştırıyoruz.
miniklere afiyet olsun


Bu arada bu organik gıdalarla ilgili bir not eklemek istiyorum.Aldığınız ürünlerin üretim tarihlerini kontrol etmeyi unutmayın, çoğunlukla eski tarihleri öne yeni tarihleri arka raflara koyabiliyorlar.Özellikle katkı maddesi içermeyen gıdalar çok çabuk bozulabiliyor. Evde de paketin içini açıp hatta tamamını boşaltıp kontrol etmeyi unutmayın.
Misal kuru incirin mutlaka içini açıp bakın.Pirinç gibi organik aldığınız kuru bakliyatları paketinden döküp göz gezdirmenizde fayda görüyorum.Zira bu gıdalar çok çabuk böceklenebiliyor.Keza güvenerek aldığım çok iyi iki markada bu problemi yaşadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...