18 Aralık 2013

Oto Koltuğumuz

Yaklaşık 1 ay önce oto koltuğuna geçtiğimizden bahsetmiştim ya hani.Kuzey anakucağından terfi edecekti. Bize doğru arkası dönük oturmaktan ve bir ayna aracılığı ile annesiyle göz göze gelmenin hüznünden kurtulacaktı.Bana kalırsa artık çok sevecekti arabayla yolculuk yapmayı.Ana kucağını sevmiyordu Kuzey.Ama otururken fazla karşı koyamıyordu.Şimdi oto koltuğuna geçince ayaklarını çırpmaya kendini aşağı doğru atıp oturmamda oturmaaammmm türü ağlama ve çığlık karışımı itirazlara başladı.
Neyse ki bu itirazlar her zaman olmuyor.Yoksa dışarı çıkmak bir işkenceye dönüşür herhalde.
Her seferinde Kuzeyi oyalamak için birbirinden farklı taktikler geliştirmem gerekiyor.Aksi takdirde bir gün öncesinin oyalama oyuncağı öbür gün alnıma isabet edebiliyor.
Kuzeyi arabada ve pusetinde oturmaya-uyumaya alıştırmak çok önemliydi.Neredeyse her yere arabayla gidiyoruz ve hafta içi genelde yalnız oluyorum.Hafta sonu babamız yanımızda olsa bile Kuzey'i o koltuğa oturtma görevi genelde bana ait.Yani... evet ya çocuğu araba koltuğuna oturta-bilmeyi başarmak! diye bir mevzu varmış.
Eğer yolculuk sırasında huysuzluk ederse telefona yüklediğim çizgifilm app.leriyle  yada sevdiği müziklerle biraz oyalayabiliyorum.Özellikle Kuzey' oyalama konusunda Pepee'nin üstüne tanımam :)
Hala bazen arabada kucakta giden bebekler yada arka koltuğa-ön koltuğa oturtulmuş çocuklar görüyoruz.Yani gerçekten inanamıyorum hangi zihniyette bir ebeveyn bütün kuralları hiçe sayıp güvenliği bu kadar önemsiz algılayabilir.İnanılır gibi değil.Ağlaması yada oturmak istememesinin bir alternatifi olmayacağını bebeklikten öğrenirse her geçen gün bulunduğu koşula uyum sağlar çocuklar.Oturacak yada arabada yolculuk etmeyecek.Seçenek yok.

Kuzey'in anakucağı Maxi-Cosi'ydi.Hakkını vere vere kullandık.Hatta ilk zamanlar evde bile çok işime yaradı.
Oto koltuğunda aradığım ilk özellik güvenlik olduğu için Römer'e yoğunlaştım.
Isofix bağlantısıyla arabanın arka koltuğuna sabitleniyor.Sadece kemer ayarını yapıyoruz.İşte bu kısmı çok zor geliyor bana.Kemeri sıkmak ve gevşetmek çok zor nedense bu konuda bir türlü pratikleşemedim.
Cama olan yüksekliği
Kuzeyin dışarıyı seyredebilmesi için gayet uygun.
Koltuğun altındaki düğmeyle tek seferde yatış pozisyonuna geçebiliyor.
Çoğunlukla Römerin baş kısmındaki desteğin çok dar olduğu konusunda kullanıcı yorumları okumuştum.Baş kısmındaki destek kısmının dar olması güvenlik açısından çok çok çok önemli.Ayrıca şikayet edildiği gibi bebeğin
Bütün bunlara ek olarak üretim yeri de mutlaka önemsenmeli.
Bir çok firma ürünlerini Çin'de üretiyor.Neden?Neden yani?
Römerin Alman Menşei olduğunu biliyorum.Açıkcası buda bir güven faktörü benim için.

Kazalardan uzak güvenli yolculuklar dilerim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...