6 Ekim 2012

Hamilelikte Çatlak Oluşumu Önlenebilir mi?


Benim için çok çok çok önemli bir konu bu çatlak meselesi.
Önceden alınıp-verilen kilolar vücutta çatlak oluşumuna sebep olduysa ve annenize baktığınızda çatlakları varsa genetik olarak yatkınsınız demektir.
Nasıl önlem alabiliriz:
Öncelikle hamileliğin son aylarında değil en başından başlayarak önlemlerimizi alıyoruz.
1.Düzenli ve dengeli beslenme konusunda bir rutin oluşturmak
2.Bol bol su içerek vücudu içerden nemlendirmek,
3.Duş sırasında dairesel hareketlerle fazla bastırmadan kese yapmak
4.Duştan sonra vücudu nemlendirmek (özellikle karın,basen ve göğüs)
 Bütün bunlardan sonra gebeliğin 3. ayından itibaren günde 1 yada 2 defa kullanılabilen krem yada jeller var.
Ben doktorumun tavsiyesiyle ilk aylarda Mustela kullanmıştım.Krem kıvamında ve sürerken cilt kremi emmiyor,masaj yaptıkça krem ciltten çıkıyor, bu yüzden hiç memnun kalmadım.Sonra badem yağını tavsiye ettiler.Badem yağı cildi yumaşatıyor yalnız kötü bir yan etkisi var kıllanma yapıyormuş,bunu duyar duymaz sürmeyi bıraktım.
Sonra hamile olan diyetisyenimin tavsiyesiyle daha öncede adını sıkça duyduğum Lierac'la tanıştım.100 ml fiyatı: 75 tl.
Yapısı jel kıvamında,sürülmesi kolay ve ciltle hemen uyum sağlıyor.Yapış yapış bir his bırakmıyor.Şimdilik herhangi bir çatlak oluşmadı.Umarım böyle devam eder.

2 yorum:

  1. Çatlak konusu gerçekten çok önemli,ama vücut yapısı çok önemli.Lierac ı 3 aylıkken kullanmaya başladım,bütün vucut kullandım ama malesef çatladım :( Keşke 300 tl olsaydı da çatlamasaydım.Umarım vücut yapın çatlamaya uygun değildir :)
    not:20 kilo aldım :)

    YanıtlaSil
  2. El-ni öncelikle takibin için teşk. ederim.Bloguma hoşgeldin.Gerçekten doğuma son 3 hafta kalmışken inşallah böyle devam eder diye dua ediyorum.Misal annemin karnı çatlak ama o hiç önlem almamış, hani doktorlar birazda genetik annenize bakmak lazım diyorlar ya.Ben artık her gün bile süremiyorum aklıma gelmiyor ama bol su içmeyi ihmal etmiyorum.Bakalım ne olacak.

    YanıtlaSil

gitmeden bir şeyler karalayın :)


E.KILIÇ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...